mirthe-in-ijsland.reismee.nl

Ready To Take Off!

Lieve allemaal!

Allereerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de lieve berichtjes die ik de afgelopen tijd heb gekregen! Dat heeft me erg goed gedaan. Ik ben inmiddels veilig aangekomen in IJsland en wacht op het vliegveld van Reykjavík voor mijn vlucht naar Akureyri, mijn nieuwe tijdelijke thuis. Het vliegveld van Reykjavík is niet veel groter dan onze achtertuin. Ik ben dan ook véél te vroeg hier (en dat is nieuw voor mij). Je hoeft hier niet 3 uur voor vertrek te zijn, een krap uurtje is voldoende. Van een douane lijkt hier trouwens ook geen sprake te zijn. Dus, terwijl de muziek van Rammstein door mijn oortjes bonkt (in IJsland houden ze van ruige muziek, dus probeer ik er zo alvast aan te wennen) zal ik jullie op de hoogte proberen te brengen van mijn avonturen tot nu toe!

Dag 1: Vertrek.

Niet geheel verassend, maar dit was het moment waar ik het meest tegenop zag. Pap, Mam, Thomas en Opa zijn met mij meegegaan naar Schiphol. Na het inleveren van de koffers en het drinken van een kopje thee, heb ik ze een dikke knuffel en kus gegeven en liep ik het nieuwe avontuur tegemoet.

• Meevaller 1: In het juiste vliegtuig gestapt.

Laten we eerlijk zijn, dit is voor mij niet vanzelfsprekend. Ik ben namelijk nogal chaotisch en onhandig. Wat was ik opgelucht toen ik voet aan de grond zette in Keflavík! De opluchting was echter van korte duur; Ik had de shuttlebus naar het hotel gereserveerd voor 17.20 u. en ik stapte pas om 17.00 u. uit het vliegtuig. Oeps! Ik had de vrouw van het Hotel al aan de lijn toen ik me realiseerde dat het in IJsland een uur eerder is oftewel, ik had nog ruim een uur de tijd om naar de afgesproken plaats te gaan. Nog een keer oeps!

• Meevaller 2: Aangekomen in het Hotel.

Op het vliegveld van Keflavík stond de chauffeur van de shuttlebus me op te wachten. Na een rit van nog geen 10 minuten kwam ik aan in BB Hotel Keflavík, een klein maar prima hotel! Omdat het afscheid en de vliegreis me toch niet in de koude kleren was gaan zitten, besloot ik om snel een restaurantje te pakken en daarna met een kopje groene thee en een aflevering van Friends onder de dekens te kruipen.

Dag 2: Vlucht naar Akureyri.

• Meevaller 3: Wakker geworden van de wekker.

Voor de meeste mensen vanzelfsprekend maar (daar gaan we weer…) niet voor mij. Dat schijnt trouwens een familiekwaal te zijn (Thomas…). Meestal druk ik minstens 10x op de snoozeknop, maar vandaag niet. Om kwart over 7 was ik uit de veren en klaar voor een nieuwe spannende dag!

• Meevaller 4:  3x De juiste bus gepakt naar Reykjavík Airport.

Hier ben ik nog wel het meest trots op, al scheelt het enorm dat ze hier in IJsland geen Arriva busvervoer hebben! Al moet ik wel zeggen dat 2 koffers van beiden ruim 22 kilo en een rugzak van 8 kilo door de sneeuw en bussen zeulen niet bepaald makkelijk is. Sterker nog, het koste bijna het leven van een aardige man toen de koffers bijna uit de bus vielen… Oepsie!

Het is nu bijna 14.00 u. en ik zie beweging achter de incheck balie (ein-de-lijk!) Nu maar hopen dat ik nog een keer het juiste vliegtuig instap. Fingers crossed! Als ik aangekomen ben in Akureyri zal ik weer iets van me laten horen!

Speak to you lators, alligators! ;)

Liefs,

Mirthe

Mayke

Meevaller voor ons..... je hebt zo wel meteen tijd voor een goed verhaal te plaatsen ?

Esther

Meevaller 1 : LOL ?
Komt helemaal goed met jou daar !

SenS

Mooi geschreven. Ik ben benieuwd naar meevaller 5, haha. Ik hoor graag.
Gr. SenS